Sunday 9 June 2013

PELANGGAN MENYAMPAH DENGAN ANDA



 Bina Hubungan Yang Baik

Dalam formula bisnes yang saya asaskan iaitu B.A.K.E.M.Ex, ada satu komponen penting iaitu "E-engagement".Engage merujuk kepada bagaimana anda menjalinkan perhubungan dengan bakal-pelanggan.

1)Bina Hubungan yang baik (Build relationship)



Bakal pelanggan adalah manusia.Mereka mesti dilayan sebagai manusia biasa.Mulakan dengan ayat sapaan seperti hai,hello,salam dan sebagainya.Bertanya dengan normal,jangan terus menjual.Ayat menjual seperti kak nak beli?saya ada produk baru,bla..bla..bla..Secara automatiknya,bakal pelanggan akan lari daripada anda.

Rule 80:20.80% adalah cerita berkenaan dengan bakal pelanggan.Hanya 20% sahaja bercerita tentang diri anda.20% itupun sekiranya ditanya.Elakkan cerita secara berlebih-lebihan tentang diri anda.

Ayat mahal yang disarankan untuk digunakan:

1)      Apa yang saya boleh bantu anda?(betul)
2)      Apa yang anda boleh bantu saya?(salah)

Jangan percaya bulat-bulat.Cuba anda buat menggunakan ayat 1 dan 2.Bandingkan kesannya terhadap bisnes anda selepas ini.

Amalkan ayat di atas setiap kali anda berinteraksi dengan manusia.Ingat.Layan manusia seperti manusia biasa.Manusia gemar berinteraksi,bersosial,berborak,berkenalan dan sebagainya.Jangan sesekali nafikan hak mereka!

Private Message (PM) saya melalui page facebook Ahmad Syazli Khamis untuk mendapatkan Ebook Tips Simpan Wang Malatopsss!!! secara PERCUMA.Terhad untuk 5 orang TERAWAL sahaja.Siapa cepat dia dapat.Testimoni pelanggan yang berpuas hati klik link ini--->Testimoni Ebook Tips Simpan Wang Malatopsss!!! 

Follow Me:
Facebook Page          (www.facebook.com/SyazliKhamis)
Facebook Group       (www.facebook.com/groups/IMPACTZREACHOUT)
Twitter                       (www.twitter.com/SyazliKhamis)
Blog                          (www.syazlikhamis.blogspot.com)
Google+                    (www.gplus.to/SyazliKhamis)
Google+ Community (IMPACTZ REACHOUT)
Yang Menulis,

CEO|FOUNDER Impactz Motion
Syazli
10/6/2013
9.30 Pagi
Bangi Bandar Ilmu.




No comments: