Sesat Jalan,Rujuk Peta Semula
Alhamdulillah,selesai fasa pertama Modul Restructure Ground-Up untuk Impactz Motion dan Kyaraworks Event.
Restructure Ground-Up merujuk kepada proses branding,canvasing,managing dan consulting kepada syarikat.Banyak syarikat yang kecundang di tengah jalan sebab di awal-awalnya mereka tidak gila-gila JELAS dengan 'peta perjalanan' syarikat mereka.
Antaranya,masih keliru dengan siapakah pelanggan mereka yang utama.Anda kenal target market anda?Tahniah.Anda telah berjaya untuk halangan pertama.Ada lagi 8 R & R untuk disinggahi lagi.
Proses Semalam (20/7/2013)
Start 'lekat-lekat' dari pukul 1130 pagi-6 petang.Ada banyak lagi tempat kosong.Tempat kosong akan mula diisikan dari semasa ke semasa.Sekarang mula menaip idea-idea YANG SEDIA ADA ini dalam bentuk yang lebih tersusun.
Hasil Selepas hampir 8 jam......
Sangat jelas hasil halatuju kamu selepas ini dari segi customer segment (CS).Siapakah target market kita sebagai Event Organizer (EO).Turut jelas adalah apakah Value Propostion (VP) yang kita ingin beri kepada customer.Part ini yang paling menarik.Idea-idea yang pelik dan boleh direalisasikan.
"2 Heads Are Better Than One"
Semoga ada manfaat mutiara perbincangan kita kali ini.Daaa~~
p/s:Ilmu lekat-lekat ini saya belajar daripada Buku bertajuk Business Model Generation.Klik link ini untuk download secara PERCUMA.
Follow Me:
Facebook Page (www.facebook.com/SyazliKhamis)
Facebook Group (www.facebook.com/groups/IMPACTZREACHOUT)
Twitter (www.twitter.com/SyazliKhamis)
Google+ (www.gplus.to/SyazliKhamis)
Google+ Community (IMPACTZ REACHOUT)
Yang Menulis,
CEO|FOUNDER Impactz Motion
Syazli
21/7/2013
1.10 Petang
Bangi Bandar Ilmu
No comments:
Post a Comment