Tuesday 31 December 2013

BISNES & PEMASARAN


Saya dilamar sekali lagi.

Ketinggian ilmu diukur pada bijaknya sang ilmuan menyampaikan kepada anak muridnya.Anak muridnya mengajarkan pula kepada orang lain.

Dengan berkongsi pengetahuan,dunia akan lebih meriah dengan pelbagai cabang ilmu yang baru.

Ilmu yang dikongsi mudah-mudahan menjadi 'spotlight' dalam kubur kelak.

Ilmu bisnes,ilmu praktikal.

Tanpa pemasaran pincang la bisnes.

Orang membeli kerana kredibiliti sang pembawa idea atau pencetus solusi.

Orang membenci kerana sang penjual terlalu menjual.

Sang penjual bersikap seperti produk/servisnya yang terulung di dunia.Terbaik di dunia.

Tetapi lupa,sang pembeli membeli sebab kredibiliti dan kepercayaan terhadap pencetus solusi.

Saya berkongsi berdasarkan apa yang saya tahu.Apa yang saya cuba dan perbaiki.Apa yang menjadi.


Saya terbuka terhadap idea baru.

***Rindu pula berprogram bersama adik-adik Sri Al-Huda.



Follow Me:
Facebook Page        (www.facebook.com/SyazliKhamis)
Facebook Group      (www.facebook.com/groups/IMPACTZREACHOUT)
Twitter                      (www.twitter.com/SyazliKhamis)
Blog                          (www.syazlikhamis.blogspot.com)
Google+                    (www.gplus.to/SyazliKhamis)
Google+ Community (IMPACTZ REACHOUT

Yang Menulis,


CEO|FOUNDER Impactz Motion
Syazli
1/1/2014
3.44 Petang
Bangi

No comments: