Tuesday 21 April 2015

NAK NIKAH PADA DISEMBER __________



Saya dikejutkan,apabila seorang rakan tiba-tiba menghubungi saya melalui whatsapp.

"Aku nak minta tolong boleh......"

Adalah dialog panjang.

Dipendekkan cerita,saya jemput beliau jom mengeteh malam ini (ahad,malam isnin).

Terus kami berjumpa.Saya kagum kerana beliau merupakan klien yang komited untuk berguru.

Saya tiba agak lambat kerana baru balik daripada solat isyak berjamaah.Syukur beliau masih menunggu.

Saya suka berjumpa secara bersemuka.Mesej lebih cepat sampai.Ilmu lebih telus tanpa sebarang halangan.

Saya bertanya,

"Ok,apa matlamat/tujuan yang nak dicapai?"

Kata beliau, "saya nak kahwin".

Saya,"haaa,kan senang,jelas...(tak perlu nak pusing jauh)..bila tarikh?

Kata beliau sambil tersipu-sipu,"disember 2018"

Alhamdulillah,senang...ok,saya akan kongsi 9 strategi bagaimana untuk capai matlamat tersebut.

Biasanya,saya gunakan untuk pembangunan bisnes bagi usahawan muda.Ini kes yang pertama,rula-rupanya ia sangat sesuai.

Lebih kurang,60 minit sesi kami selesai dengan jayanya.

Beliau balik dalam keadaan.......

Boleh lihat gambar di bawah.




Saya sangat percaya dengan kepentingan ilmu.

Laburlah untuk pembelajaran ilmu, insyaallah tidak akan rugi.

Apakah yang lebih menguntungkan bila anda melabur untuk pembangunan diri sendiri?

Bila mana ilmu tersebut mampu membawa anda mengenal Allah. Lebih cinta kepada Nabi.Bukanlah lebih indah?

Sebab itulah,saya suka sesi personal coaching.....saya hanya berkongsi ilmu Allah yang maha luas.

Semoga ada kebaikan.Saya pesan,kita usaha,doa dan tawakal kepada Allah jangan lupa.

Sebarkan ilmu ini kepada lebih ramai orang.Jangan simpan ilmu seorang-seorang.


20.04.2015
Isnin
2015
Masjid Ubudiyyah,Shah alam







No comments: