Friday 18 April 2014

JAWATAN DAN ORGANISASI



gambar:Ihsan Google

Berapa ramai di kalangan manusia yang suka jawatan?

Berapa ramai di kalangan manusia yang suka rebut jawatan banyak-banyak?

Jawatan itu amanah.

Amanah akan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak.

“Bagus Syazli ini,boleh dicalonkan sebagai tokoh maulidur rasul ni”

Saya tersentap..

Saya membalas,

"minta maaf.Saya tidak berminat untuk menerima sebarang anugerah ‘kemuliaan dunia’."




Saya tak perlukan jawatan dan nama dicanang di papan organisasi untuk bertindak melakukan sesuatu.Saya tahu kepakaran saya.

Saya tahu apa yang saya boleh sumbangkan untuk bantu masyarakat.

Saya sedar ketidakmampuan saya untuk memikul jawatan yang berat.

Cukuplah saya beraksi di belakang tabir untuk menyumbang kepada masyarakat.

Mudah-mudahan di akhirat kelak,Nabi Muhammad berbangga dan mengaku saya umat baginda.

Mudah-mudahan Allah terima dan redha apa yang saya lakukan di dunia dan letakkan saya dalam syurgaNYA.

Mudah-mudahan keluarga saya cukup segala-galanya dari segi material dan rohani.Insyaallah.

"JAWATAN DUNIA SEMENTARA BEB,STATUS HAMBA ALLAH SELAMANYA"

Follow Me:
Facebook Page        (www.facebook.com/SyazliKhamis)
Facebook Group      (www.facebook.com/groups/IMPACTZREACHOUT)
Twitter                      (www.twitter.com/SyazliKhamis)
Blog                          (www.syazlikhamis.com)
Google+                    (www.gplus.to/SyazliKhamis)
Google+ Community (IMPACTZ REACHOUT

CEO|FOUNDER Impactz Motion
Syazli
18/4/2014
10.30 Pagi
Shah Alam


No comments: