Thursday 30 May 2013

MATI TANPA IMPIAN LEBIH BAIK?

Impian Yang Spesifik
Semalam saya berkongsi cerita/borak-borak dengan keluarga masa dalam kereta hantar jemaah umrah ke KLIA:

Mereka     :Family kita kena buat bisnes
Saya         :Ye betul tu.
Mereka     :Bisnes apa kita nak buat?
Saya          :Kita kena 'sit-down' dengan kepala-kepala
bisnes dalam keluarga kita than bincang betul-betul.
Mereka     :oh betul jugak.Camtu tunggu bangcik habis exam dulu la.
Saya          :Aah.boleh jugak.Yang penting kita kena mula dulu walaupun secara kecil-kecilan.


Dalam hati,Alhamdulillah #101 Impian# yang tertulis terlaksana sedikit demi sedikit.Iaitu mempunyai 'PERNIAGAAN KELUARGA berasaskan _______________".Yang penting impian MESTI ditulis.

Saya dah print siap laminate lagi.

Anda juga boleh berimpian dan terlaksana?Berapa ramai daripada anda hendak tahu rahsianya?

Caranya:

Tulis..




101 IMPIANKU
 
Pada 10 tahun akan datang iaitu pada tahun 2023,

1)Saya telah mempunyai rumah ________ di _______ mempunyai _________ besar.
2)Saya berjaya mengembangkan bisnes sehingga keuntungan RM______juta setahun
3)Saya telah mengembara ke ____negara dengan______ahli keluarga.

4)Saya mempunyai kereta ______ warna_____ no plat______
5)Saya telah menderma ke rumah kebajikan_______ sebanyak RM______ juta dalam setahun
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.

.
.
.
.

.
.
.
.

.
.
.
.
 
 
 

101)





Sila isikan tempat kosong dan kongsikan di ruangan komen.Dengan berkongsi anda akan merasa sangat bangga kerana anda BERJAYA tergolong dalam kurang 1% penduduk bumi yang mempunyai IMPIAN yang sangat JELAS!

Kalau dah siap senaraikan 101 IMPIAN tersebut,dalam next posting saya akan kongsikan langkah seterusnya.Bagaimana hendak menggapai impian tersebut.Nantikan....


Daftar kan butiran anda untuk sentiasa menerima updates dari Syazlikhamis.blogspot.com melalui emel/SMS di sini--> http://goo.gl/w6r07



Follow Me:
Facebook Page        (www.facebook.com/SyazliKhamis)
Facebook Group      (www.facebook.com/groups/IMPACTZREACHOUT)
Twitter                      (www.twitter.com/SyazliKhamis)
Blog                          (www.syazlikhamis.blogspot.com)
Google+                    (www.gplus.to/SyazliKhamis)
Google+ Community (IMPACTZ REACHOUT)



Yang Menulis,


CEO|FOUNDER Impactz Motion
Syazli
31/5/2013
10.38 Pagi
Bangi Bandar Ilmu

No comments: