Friday 11 October 2013

UJIAN

Percaya

Allah akan pertemukan dengan jalan/orang/insiden/nikmat/rahmat/ujian atau sebarang perkara.

Yang akan mendekatkan saya kepadaNYA.

Ujian itu bukanlah untuk sengaja menjatuhkan manusia.

Tetapi,

DIA nak saya kembali kepadaNYA

DIA taknak saya jauh sangat

DIA sayang saya

DIA tak lupa bagi oksigen pada saya

DIA masih bagi nikmat iman dan islam

DIA memberi segalanya

Dan masih memberi


Jika saya tak ambil iktibar.

Apa yang akan terjadi?

Saya menghancur.

Ummah terabai.

Rasakanlah.Renung dalam-dalam nikmat dan ujian.

Diri anda amat berharga.

Ada potensi besar yang masih belum digilap dalam diri anda.

Cuma perlu di 'tune' sedikit sahaja untuk meledak.

Hebatnya ledakan gunung berapi kerana pendamnya yang lama.

Berharganya permata dek kerana disimpan lama dalam lapisan bumi.

Hebatnya anda,

Bila sentiasa menghebatkan dan memajukan diri,dan merasakan hanya ALLAH yang the super duper hebat.

*Sekadar jentikan minda,tolakan angin sahaja*
Follow Me:
Facebook Page        (www.facebook.com/SyazliKhamis)
Facebook Group      (www.facebook.com/groups/IMPACTZREACHOUT)
Twitter                      (www.twitter.com/SyazliKhamis)
Blog                          (www.syazlikhamis.blogspot.com)
Google+                    (www.gplus.to/SyazliKhamis)
Google+ Community (IMPACTZ REACHOUT

Yang Menulis,


CEO|FOUNDER Impactz Motion
Syazli
12/10/2013
1.35 Petang
Selayangku Sayang

No comments: